Dünya Sağlık Örgütü, ağustostan beri 29 bin ishal vakası tespit edildiğini, bunların 1500'ünün kolera olduğunu açıkladı. Buna göre kuzeyde en az 10 kişinin ölümüne yol açan hastalık şimdi başkent Bağdat'ta kol geziyor. Sağlıksız koşullar nedeniyle hastalığın yayılmasından korkulurken suyun mikrobunu kıracak klor yokluğu da işin cabası. Başkentte bir haftalık klor kalmışken 100 bin ton klor direnişçilerin eline düşüp patlayıcı olarak kullanılır endişesiyle Ürdün sınırında bekletiliyor. Bu arada Irak Kızılay'ı şiddet yüzünden 2 milyon kişinin evlerini terk ettiğini açıkladı. Bu rakam ülke dışına sığınanları içermiyor.
Direnişçiler İçin Sokmadılar Halk Hastalandı
Irak kolera müptelasıyla boğuşuyor, sebebi ise suların klorlanmaması.
Irak Haberleri
Irak Direnişi: Hürmüz zorla açılırsa petrol platformları kalmaz
Irak İslami Direnişi, İşgalci ABD’ye Karşı Operasyonlarını Sürdürüyor
“Göze Göz” Mesajı: Irak Direnişi Bölgesel Sınırları Kaldırmakla Tehdit Etti