Amerikan Savunma Bakanlığı Pentagon'un, Irak'ın batısındaki Ramadi'de bulunan 30 bin askeri bölgeden çekerek başkent Bağdat'a konuşlandıracağı iddia edildi.
Pentagon'a yakınlığıyla bilinen Amerikan ABC News televizyonunun haberine göre, ABD ordusu, Ramadi'de bulunan askerlerini Bağdat civarına çekmeyi planlıyor. Savunma Bakanlığı'na dayandırılarak verilen haberde, Sünnilerin yoğun yaşadığı El Anbar bölgesine bağı Ramadi'de yer alan 30 bin Amerikan askerinin Bağdat civarına çekileceği belirtildi.
'Sünni direnişin kalesi' olarak gösterilen Ramadi'de, şu ana kadar bin 55 Amerikan askerinin öldüğü belirtiliyor. Bu bölgenin bazı kısımlarının ise terör örgütü El Kaide'nin Irak kanadının kontrolünde olduğu biliniyor.
ABD Ramadi'den çekiliyor iddiası
Amerikan Savunma Bakanlığı Pentagon'un, Irak'ın batısındaki Ramadi'de bulunan 30 bin askeri bölgeden çekerek başkent Bağdat'a konuşlandıracağı iddia edildi.
Irak Haberleri
Irak Direnişi: Hürmüz zorla açılırsa petrol platformları kalmaz
Irak İslami Direnişi, İşgalci ABD’ye Karşı Operasyonlarını Sürdürüyor
“Göze Göz” Mesajı: Irak Direnişi Bölgesel Sınırları Kaldırmakla Tehdit Etti