ABD, Diyala'dan Çekiliyor

Irak’taki Amerikan birliklerinin Diyala ilinden çekilmek için plan yaptığı bildiriliyor.

Fox News televizyonunun haberine göre Amerikalı askeri yetkililer, aralık ayından itibaren Irak’ın Diyala ilinden çekileceklerini açıkladılar.

Diyala ilinde el-Kaide üyelerine karşı yürütülen operasyonlarda başarı sağlandığını ve ildeki güvenlik durumunun iyileştiğini belirten ABD'li uzmanlar, bu çekilmenin diğer iller konusunda da örnek oluşturabileceğini ve diğer illerdeki asker sayısının da azaltılabileceğini ifade ediyorlar.

El Enbar ilindeki Sünni aşiretlerin el-Kaide ile savaş başlatmasından sonra örgüt, üyelerini son derece güçlü olduğu bu ilden Diyala iline nakletmişti.

YDH

Irak Haberleri

Irak Direnişi: Hürmüz zorla açılırsa petrol platformları kalmaz
Irak İslami Direnişi, İşgalci ABD’ye Karşı Operasyonlarını Sürdürüyor
“Göze Göz” Mesajı: Irak Direnişi Bölgesel Sınırları Kaldırmakla Tehdit Etti