ABD 3 Şehri İşbirlikcisine Devrediyor

ABD, 30 Mayıs'ta Irak'ın kuzeyindeki 3 vilayetin güvenlik sorumluğunu bölgesel yönetime devrecek.

ABD ordusundan yapılan yazılı açıklamada, yapılan değerlendirmenin ardından bölgesel yönetimin, bölgenin güvenliğinin sorumluluğunu almaya hazır olduğu yargısına varıldığı belirtildi.

SÜLEYMANİYE ERBİL VE DAHUK DEVREDİLİYOR

Süleymaniye, Erbil ve Dahuk'un güvenliğinin devredileceği töreninin ardından ABD güçleri, Irak'ın 18 vilayetinin 7'sinin güvenliği devretmiş olacak.

Devir-teslime ilişkin anlaşma, peşmergeler, Irak ordusu ve ABD güçlerinin koordinasyonunu da öngörüyor. Necef, Muthanna, Zi Kar ve Misan'ın güvenliği, daha önce Irak hükümetine

Irak Haberleri

Irak Direnişi: Hürmüz zorla açılırsa petrol platformları kalmaz
Irak İslami Direnişi, İşgalci ABD’ye Karşı Operasyonlarını Sürdürüyor
“Göze Göz” Mesajı: Irak Direnişi Bölgesel Sınırları Kaldırmakla Tehdit Etti